onsdag 19. august 2009

Bommert

Tidligere denne uka ville jeg kvitte meg med noen aksjer, men handelen ble avvist.

Kunne ikke skjønne hvorfor eller hva jeg hadde gjort galt. Søkte på nett på avvist handel og fant noen forslag til årsaker, hvor en mulighet var at jeg ikke hadde nok penger på konto til å betale kurtasje.

Jeg sjekker konto, og der står det ca 6 kroner. Kurtasjen er for tiden 9 kroner.
Jeg gikk glipp av et flertall 100-lapper fordi jeg manglet 3 kroner på konto.
Nå har jeg lært!

På ettermiddagen, dette var mandag, førte jeg over et mindre beløp til Nordnet som som skulle dekke kurtasjen, men pengene kom ikke inn på VPS før ca 16-17-tiden på tirsdag. Det er for lenge å vente, så sånne tullete situasjoner må unngås i fremtiden.

I mellomtiden har også kursen falt på aksjen jeg ville selge...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar