tirsdag 7. juli 2009

Jeg tenker

Eller: Det å tenke er kanskje relativt, men jeg liker å tro at jeg tenker. Tenker på hvordan jeg skal komme igang, med hva og hvordan. Har funnet noen DIY-websider om aksjer, men har ikke rukket å lese hva dert står der ennå.

Det kan hende det vil ta lang tid å lære seg aksje-basis, så jeg bør kanskje låne til et 3-rom hus mens jeg lærer? Har isåfall et ønske om å gjøre om huset til 4-roms, som er skjelden i disse dager og leie ut til studenter. Uansett må jeg først få et bilde av hybelbehovet til studentene nå. Jeg vet studentsamskipnaden nylig har bygget mange nye studentboliger -men de ligger utenfor sentrum. Det er mye jeg må sjekke. Jeg må sjekke nesten alt, for det er så lite jeg faktisk har sjekket...

Jeg er glad jeg har forstått at livet er et spill, og at A4-livet er en falsk trygghet (eller ekte utrygghet).

Det er forresten letter å tenke litt grådig når jeg ser på penger og jobb som et spill. Ting skjer. Det er en del av spillet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar