torsdag 9. juli 2009

Så vanskelig!

Å investere uten egenkapital av betydning, er som å hoppe på karusell i fart!

Har begynt å følge med på boligmarketed, og ser etter prospekt med riktige muligheter. Leieprisene er blitt høyere enn jeg hadde drømt om (12-15.000 for leilighet/hus), men bolig er fremdeles dyrt. Jeg tror ikke på at prisene har falt nevneverdig -hvertfall ikke i Hortensdistrikte, men prisveksten kan ha avtatt. Det kan jeg gå med på.

Et lån på 2 mill (100% lån) blir ca 20.000 i avdrag hver måned, men jeg skal sjekke med banken hva de kan tilby. Finner jeg et hus med kjeller som kan ominnredes til leilighet burde det dekke kr 20.000 pr mnd, men hva med de månedene det ikke bor noen der? Eller hvis leieboerne ikke kan betale?

Spørs om ikke aksjer er veien å gå til og begynne med? Forventer endel knall og fall i begynnelsen, men det må vel gå seg til etterhvert?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar